3 strategii în lupta cu sedentarismul

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Nu doar ‘cercetătorii britanici’ cu ale lor studii, ci și medicii din toată lumea ne tot avertizează că una dintre cele mai importante cauze ale decesului, în întreaga lume, este sedentarismul. Sună cam radical și cam dramatic, dar dacă chiar e un semnal de alarmă pe care ar fi bine să-l auzim? Și mai mult decât atât, dacă e timpul să-l conștientizăm și să ne îmbunătățim stilul de viață?

 Un stil de viață comod, inactiv, alături de o alimentație nesănătoasă și neechilibrată, afectează grav organismul .

Alege una din cele mai active zile ale tale și gândește-te că tocmai ai ajuns acasă de la serviciu și vine momentul cu bilanțul zilei: câți pași/câte minute de exerciții fizice ai făcut, ce alimente ai consumat la mesele principale, cât de obosit te simţi? Știi că nu faci suficientă mișcare, conduci mașina mai mult decât mergi pe jos, stai la birou mai mult de două ore fără să te miști, ai perioade mari de repaus și mănânci nesănătos și pe fugă? Știi ce înseamnă asta: corpul suferă pentru că nu vede lumina, creierul nu se oxigenează suficient, nu mai elimini toxinele etc. Imediat vedem și cum se traduc aceste lucruri în cifre, la nivel european și național. Potrivit unui studiu de specialitate, pentru populația din România, procentele arată chiar îngrijorător.

 

Cum să nu mai fim spectatori în propria viață? Cum putem lupta cu aceste cifre și cum le putem îmblânzi? Schimbarea începe cu tine :)

De fapt, schimbarea începe cu mișcare și diete echilibrate pentru a preveni afecțiunile cauzate de sedentarism (ex.: cancerul de colon, obezitatea, osteoporoza, afecțiunile cardiovasculare sau diabetul). Să vedem câteva direcții în care putem să ‘reparăm’ lucrurile, din mers.

 

1.  2.5 ore de exerciții fizice pe săptămână

Cu siguranță ai auzit sau ai instalat deja pe telefon măcar o aplicație care măsoară toate mișcările sau tot ce mâncați. De ne-ar măsura și intențiile ce bine ar mai fi! Citeam zilele acestea pe Facebook, la Chinezu, despre cel mai recent studiu studiu eJobs Romania, care spunea că 58% dintre participanți (angajați din România) nu au fost la sală/nu au făcut sport în ultimele 6 luni, scuzele invocate fiind lipsa de timp sau de energie. Dacă mersul la o sală de gimnastică nu este o soluţie viabilă, întotdeauna există o mulțime de exerciții ușoare pentru acasă (după mai bine de 8 ore lucrate, știm câtă energie mai rămâne) sau la birou. Pentru multe dintre exerciții nici nu avem nevoie de aparate sau de greutăți, ci doar de voință. Orice variantă ar fi să alegi, nu uita să măsori. În final, îți dorim să reușești să fii fericitul posesor a 2.5 ore de mișcare/săptămână.

2. Caută rețete sănătoase și rapide

Tineri, neliniștiți și sedentari? Oricât de puțin timp ai avea, oricât de puțină energie, nu renunța să inovezi în bucătărie. Caută mereu opțiuni mai sănătoase pentru fiecare masă. Vei descoperi rețete mai rapide decât te aștepți. Consumă cât mai puține grăsimi nesanatoase, acest lucru te va ajuta să scazi valorile colesterolului și astfel vei reduce riscurile de afecțiuni cronice. Una dintre dietele noastre preferate pe și pe care ți-o recomandăm este cea mediteraneană, cu caracteristica ei, consumul de ulei de măsline. Iată câteva idei de mâncăruri în care poți înlocui grăsimile cu uleiul de măsline:

3. Cum previi afecțiunile cauzate de sedentarism

                                    Fie ca alegerile voastre sa reflecte speranțele, nu fricile. Nelson Mandela

 

Desigur, preferăm să prevenim, decât să tratăm. Pentru că uleiul de măsline este pasiunea noastră, de-a lungul anilor ne-am documentat mult cu privire la beneficiile în sfera medicală. Mai jos îți spunem, concret, cum afecţiunile de mai jos pot fi prevenite cu ajutorul uleiului de măsline.

Dislepodemie (creșterea sau scăderea valorilor colesterolului)

Se consumă măcar de două ori pe săptămână ulei de măsline, măsline și pastă de măsline, astfel veți preveni oxidarea și depunerea grăsimilor pe artere.

Cancerul de colon

Uleiul de măsline crește imunitatea, datorită substanțelor cu efect anti-oxidant care ajung în colon împiedicând formarea tumorilor.

Obezitatea

Același studiu, mai sus menționat, arată că 2 din 3 angajați spun că s-au îngrășat în ultimul an. Cauza principală menționată de aceștia ar fi lipsa practicării unui sport. Alte statistici spun că unul din patru români este obez, iar unul din doi români este supraponderal.

Uleiul de măsline ajută în prevenirea obezității, datorită conţinutului ridicat de acizi Omega 6. Antioxidantul (hydroxytyrosolul) stimulează arderile interne.

Osteoporoza

Polifenolii și oleuropeina din uleiul de măsline sunt substanțe considerate capabile să stimuleze celulele responsabile cu formarea oaselor.

Afecțiunile cardiovasculare

Grăsimile polinesaturate sănătoase din uleiul de măsline blochează răspunsul organismului la inflamaţii, ajută la scăderea tensiunii şi la menţinerea echilibrului valorilor colesterolului.

Apariția bolilor de inimă poate fi prevenită de consumul uleiului de măsline, care are rol în scăderea nivelului de colesterol LDL (colesterolul „rău”) și creșterea nivelului de colesterol HDL (colesterolul „bun”).

Diabetul

Datorită antioxidantului puternic, oleocanthal, uleiul de măsline reduce inflamația, una dintre cauzele diabetului zaharat de tip II.

Spune și altora

Dacă vrei să schimbi lumea, schimbă-te și apoi spune și altora cum ai făcut. :)

După cum ai observat, nu am vorbit despre soluții ‘totul sau nimic’. Orice tentativă de a face câteva exerciții zilnice și de a introduce în alimentaţie obiceiuri sănătoase este un progres în a contracara efectele unui job sedentar sau a unui stil de viață mai puțin activ.

Știind ce putem să prevenim sau cum să vindecăm, cu pași simpli, foarte la îndemână, nu ne rămâne decât să trăim mai bine, apoi să spunem și altora cum am reușit.

Lăsând studiile, cifrele și sfaturile puțin deoparte, câți pași ai făcut astăzi și ce rețetă spuneai că pregătești pentru cină?

 

 

 

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.